טיפים מקמפיינר לשיפור יחס המרה

טיפ 1# לשיפור יחס המרה - כפתורי הנעה לפעולה

כפתורי Call To Action או בקיצור CTA הם כפתורים שמניעים את הגולשים לפעולה, כגון כפתורי רכישה, הרשמה, הזמנה, שיחה, שליחת הודעה, כניסה לצ'אט וכדומה. לחיצה על כפתורים אלו, היא המטרה העיקרית בכל נכס דיגיטלי או מודעה פרסומית מבחינת מה שתרצו שהגולשים יבצעו.

כדי להביא לשיפור ביחס ההמרה בצורה משמעותית, יש לבצע שינויים עיצוביים וטקסטואליים בכפתורי ה CTA.
כדאי לבחון מספר מיקומים לכפתורים בראש, מרכז ותחתית העמוד, לצד תיבות תוכן משלים או מוצרים. צבע הכפתורים צריך לבלוט ומנוגד לרקע האתר, כמוכן, אם ישנם מספר הנעות שונות לפעולה, עליהן להיות בולטות פחות מההנעה הראשית לפעולה.


שיפור יחס ההמרה יכול להיות משמעותי בין כפתור עם כיתוב כמו "הרשמה לניוזלטר" לבין "רוצה לקבל עדכונים", או בין כפתור עליו כתוב "לקנייה" לבין כפתור עליו כתוב "בא לי לקנות עכשיו". יחד עם זאת, אין נוסחת קסם, לעיתים כפתורים פשוטים עם "שלח" עושים את העבודה, אז איך נדע אילו כפתורים עושים אצלנו את העבודה?
רמז A/B TESTING.

טיפ 2# לשיפור יחס המרה - הבלטת מה שחשוב

אין מה לעשות, חוכמת ההמונים שולטת בכל הדרכים של שיפור יחס המרה באתר או בעמוד רשת חברתית. מה שהכי קונים אצלכם, מעניין מאוד את הרוכשים או המתעניינים הפוטנציאלים שלכם. לכן כדאי למקם בראש האתר את ה TOP SELLERS שלכם, אותם ניתן למקם גם באמצעות פוסט קבוע בעמודים עסקיים בסושיאל.

אין לכם TOP SELLERS? מקמו מבצע בלעדי או מוגבל בזמן לגולשים שלכם, כך תוכלו למשוך את העין ותשומת הלב כבר בתחילת הביקור אצלכם באתר, בעמוד סושיאל או בחנות הווירטואלית.

טיפ 3# לשיפור יחס המרה - מיקרו קופי וקריאה קלה

מיקרו קופי הינו מונח טקטי לשיפור מודעות פרסומיות, עמודי תוכן וכפתורי CTA, באמצעות טקסט קצר וקולע אשר מטרתו להניע גולשים לפעולה. בעת שיפור יחס ההמרה יש לעשות שימוש רב במיקרו קופי, אשר מצמצם את כמויות הטקסט שיש לכם להציע לגולשים ומתמצת את המסרים החשובים וקריאות לפעולה כדי לשפר את חווית המשתמש (UX) ולהעניק לגולשים יחס אישי יותר בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים. כמוכן, השימוש במיקרו קופי נפוץ מאוד בטפסי צור קשר כדי להפוך אותם ליותר אינטואיטיביים וקלים למילוי. ובכללי, פשטו את המסרים ואל תבלבלו את הגולשים, שפרו את הניווט באתר ובנו קטגוריות מוצרים ברורות לרכישה. שיפור יחס המרה הוא שיפור ההבנה של המסר הכללי שלכם תוך הבלטת מה אתם מציעים להם, ומה הרוכשים מקבלים, בלי בהירות הם לא יכניסו את הפרטים שלהם או ירכשו את המוצרים שלכם.

טיפ 4# לשיפור יחס המרה - שיווק חוזר (Remarketing)

שיפור יחס ההמרה יכול לתרחש גם לאורך זמן ולא בהכרח בפעם הראשונה שהגולשים נחשפים אליכם. אנו ממליצים לצבור את הגולשים לפי קטגוריות שונות ולפרסם להם באופן תדיר עד ולאחרי המרתם ללקוחות. איך? רוב הגולשים שנכנסים לאתר או לעמודי הסושיאל שלכם, נצבעים כקהל מבקרים (אם הטמעתם פיקסלים כראוי). מתעניינים שלחצו על פרסום או ששלחו לכם הודעות ואף השאירו פרטים אך לא ביצעו רכישה, מוכנסים לקהל מתעניינים.  ולבסוף, קהל הרוכשים שקנו בפועל נכנסים לקטגוריית לקוחות. אל הקהלים הללו, ניתן לפרסם שוב בצורה אוטומטית או ידנית וכך לשפר משמעותית את יחס ההמרה הכללי של העסק שלכם.

טיפ 5# לשיפור יחס המרה - בקרה ובדיקות מרובות


כדאי לעקוב באופן קבוע אחר יחס ההמרה באתר, בעמודי הנחיתה ורשתות החברתיות שלכם, יש לבחון שינויים קטנים בטקסטים, בעיצוב וחווית המשתמש הכללית

להלן מספר דרכים לבחינת שיפור יחס ההמרה:

גוגל אנליטיקס ה-כלי לניתוח התנהגות גולשים בנכסים הדיגיטליים ובאתרים שלכם. מאפשר לנתח עשרות מצבים, עמודים ואלמנטים שיווקיים כדי להביא לשיפור מהיר ביחס ההמרה שלכם. בעזרת גוגל אנליטיקס, תגלו כיצד הגולשים מתנהגים בכל עמוד אצלכם באתר, כמה זמן הם שוהים בו, באיזה מהירות נטשו את העמוד או את כלל האתר והכי חשוב, אילו עמודים, טפסים וכפתורים עושים את העבודה ומממרים הכי הרבה גולשים ללידים ולקוחות.

בדיקת גרסאות טקסט וגרפיקה (A/B TESTING) – בדיקת שתי גרסאות של אותו אתר או עמוד, הכוללת הבדלים בתמונות, טקסטים, כפתורים וצבעים. הצגת שתי הגרסאות לגולשים באופן אקראי, מאפשרת לגלות בקלות איזה גרסה הניבה יותר המרות (שוב אנליטיקס). נהוג לבחון גרסאות שונות עם הבדל או שינוי אחד כל פעם. לאחר גילוי גרסה מנצחת בבדיקה מסויימת, מומלץ לעבור לבדיקת A/B חדשה עם שינוי אחר שתרצו לבדוק כדי לשפר את יחס ההמרה.

בדיקת גרסאות משפך (Funnel) – בבדיקת זו אנו בודקים שני משפכים שיווקיים או יותר, באופן אקראי על כל כלל הלקוחות שנחשפים לאתר או לעמוד שלכם. השינויים בכל משפך יהיו בעיקר על האלמנטיים השיווקים שהגולש יפגוש באתר או בעמוד שלכם. לדוגמא גרסה עם צ'אט באתר וגרסה בלי צ'אט תבחן האם הצ'אט באתר יעיל והאם הוא מגדיל או מקטין את סך ההמרות. דוגמא נוספת תכלול גרסה עם פופאפ לאחר 8 שניות, גרסה עם פופאפ רק בחצי עמוד וגרסה ללא פופאפ בכלל, בדיקה זו תוודא האם גולשים נוטשים את האתר בגלל המאמץ שלנו לאסוף פרטי קשר, האם הוא מגדיל את זמן השהייה הכולל והאם המכירות נפגעות מכך.תחתית הטופס

מפות חום (heat maps) – מספקות מידע מעמיק על התנהגות הגולשים באתר ובעמודי הנחיתה שלכם.
למעשה, הן מתעדות את כל זמן הגלישה, את הגלילה, תנועות העכבר, ההקלקות והשהיות מול טקסטים (קריאה). התיעוד כולו, מעובד לנתונים סטטיסטיים כדי שלא תצטרכו לעבוד קשה ולעקוב אחרי כל גולש וגולש
מפות חום מציפות בעיות טכניות והזדמנויות לשיפורים בחוויית המשתמש הכללית באתר (UI/UX).
כך תוכלו לצמצם את כמות הנטישות הכללי של האתר ולהביא את הגולשים לבצע המרות.

בדיקות טכניות – לעיתים, יחס ההמרה מושפע ממהירות הטעינה של האתר או העמוד אליו הגולש מנסה להגיע. מהירות הטעינה משתפרת ככל שהתמונות והאנימציות באתר שלכם מותאמים לגלישה מהירה. כמוכן, באתרים רבים, הגרסאות לנייד לא מוצגות נכון ואלמנטים שונים דורסים טקסטים או כפתורים

לחוות דעת מקצועית על שיפור יחס המרה:

רוצה להגדיל מכירות? מלא/י פרטים: