שיפור יחס המרה (CRO)
שיפור יחס המרה (CRO)
שיפור יחס המרה (Conversion Rate Optimization) או בקיצור CRO , הינו תהליך שיווקי הכולל שיטות פסיכולוגיות וטכנולוגיות להגדלת הפוטנציאל להמרות באתרי אינטרנט מתוך טראפיק קיים. כלומר, שיפור ההמרות מתוך התנועה הקיימת לאתר בלי קשר למאמצים להגדלתה.
שיפור יחס המרה בא לידי ביטוי בעיקר באתרים עם תנועה רבה (הרבה טראפיק) ובאתרי איקומרס.
צוות קמפיינר מספק ייעוץ וביצוע בפועל של מהלכים לשיפור יחס ההמרה. אם אתם לא מכירים כל כך את הנושא, הכנו עבורכם הסבר קצר על יחס ההמרה בכללי ועל הדרכים לשפר אותו.
מה זאת המרה
המרה היא תיאור כללי לפעולות שמבצע גולש או לקוח פוטנציאלי בנכס דיגיטלי שלכם (אתר, עמוד פייסבוק, ניוזלטר וכדומה), מדוע המרה? ובכן, כאשר גולשים מבצעים פעולה כלשהי, הם הופכים (מומרים) ליותר מסתם גולשים, הם כבר לקוחות פוטנציאלים, לידים, רוכשים וכדומה.
מהו יחס המרה
יחס ההמרה הוא החלק היחסי של הגולשים שביצעו פעולה כלשהי באתר או עמוד עסקי ברשת חברתית מתוך כלל הגולשים שנכנסו אליהם, באחוזים. כלומר, אם יש לכם אתר שמוכר מוצר כזה או אחר ונכנסו אליו 1000 גולשים שמתוכם 70 גולשים רכשו את המוצר, אזי יחס ההמרה שלכם עומד על 7%.
מאחר ולא כל הגולשים שמגיעים לאתר מבצעים פעולות או הופכים לקוחות, כדאי לבצע פעולות שיניעו גולשים עתידיים לבצע יותר פעולות המרה באתר.
דוגמאות להמרות נפוצות
הרשמה לניוזלטר או רשימת תפוצה
הורדה של קובץ, מדריך או אפליקציה
יצירת קשר טלפוני, צ'אט באתר או ברשתות חברתיות
מילוי טופס ליד, סקר או שאלון
רכישה ראשונית או חוזרת
רתימת משווק או משפיען
מהו משפך המרות
לתהליך ההמרה שאנו בונים בנכסים הדיגיטליים, נהוג לקרוא משפך המרה ואף מסלול או מסע לקוח, לעיתים נדרשות מספר המרות של אותו גולש לאורך המסלול או המשפך כדי להגיע להמרה האידיאלית עבורכם.
המשפך רחב בתחילתו ונעשה צר יותר לאורך התהליך, זאת מאחר ולא כל הגולשים שנחשפים למסר שלנו הופכים בסוף ללקוחות משלמים
- מודעות ראשונית לקיומכם (awareness) אדם נחשף לפרסום או המלצה על המוצר או השירות שלכם כלומר, הוא מודע לקיומכם ולפרטים שסופקו לו אודות המוצר או השירות שלכם.
- הבעת עניין (Interest) – המרה ראשונה, האדם פועל כתגובה למודעה או המלצה עליכם, בדר"כ בצורת כניסה לאתר או לרשתות החברתיות שלכם, כדי לספק את הצורך המיידי שלו בקבלת מידע נוסף עבור ההתעניינות הראשונית שלו.
- בחינה (Consideration) – האדם שוקל האם כדאי לו להמשיך להתעניין בכם, לרכוש או לבצע פעולה בנוגע למוצר או השירות שלכם. בשלב זה, מתרחשת השוואת מחירים או מתחלף שיקול הדעת של האדם בסיפוק צרכים, תלוי בעבודה שעשיתם על הנכסים הדיגיטליים או המיתוג הפיסי שלכם.
- המרה (Conversion) – האדם קיבל החלטה חיובית לגביכם, כעת הוא מחליט לפעול על ידי פנייה לקבלת מידע נוסף, ניהול מו"מ, או רכישה. אם עשיתם עבודה נכונה, תהנו כנראה גם מהמלצה.
משפכי המרות ומסלולי לקוח, נקבעים לרוב עם מספר סוגי המרות ועם יעדים (KPI שונים). אנו בקמפיינר מומחים בשיפור יחס המרה בכל נכס דיגיטלי, שדרוג משפכים ומסלולי לקוח, מיטוב למדיה ושיווק חוזר אוטומטי, כך אנו מבטיחים את הגידול שלכם בהכנסות, פניות והמרות בכללי.
איך תמדדו את יחס ההמרה והאם מצבכם טוב
כדי למדוד בצורה מדוייקת את יחס ההמרה של האתר או הרשתות החברתיות שלכם, יש להשתמש בכלים אנליטיים כגון אנליטיקס של גוגל שמודד כמות מבקרים והמרות באתרים, ניתן לשלב נתונים מאנליטיקס של פייסבוק, או נתוני דיוורים באמצעות טאג מנג'ר ולקבל תמונה מלאה על ההמרות השונות שלכם.
יחסי המרה ממוצעים שכדאי לשאוף אליהם :
אתרי תדמית, כרטיס הביקור של העסק, נהנים לרוב מ 2-5% המרה מגולשים ללידים, הרשמות או פניות.
אתרי איקומרס, חנויות און ליין למיניהן ועמודי מוצר, מקבלים 1% המרה (מכירות), שיפור ל 2% = הכפלת מכירות. דפי נחיתה, נהנים מיחס המרה גבוה שנע בין 10-20% ואף יותר, מגולשים ללידים או פניות בטלפון וצ'אט. עמודי עסק ברשתות חברתיות – תלוי מאוד בכמות העוקבים, החברים והקמפיינים שאתם מפנים אליהם, אם תרצו להיות מדידים, נמליץ על השוואת יחס ההמרה מהנכסים ברשתות החברתיות לאתר התדמית שלכם.
אז נשפר את יחס ההמרה שלכם?
צוות קמפיינר משפר המרות לכמעט כל נכס דיגיטלי שקיים בשוק. אנו פועלים במישור העיצובי, הטקסטואלי והטכני. אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר ולקבל חוות דעת ראשונית ללא עלות.
פלטפורמות איקומרס שאנו מבצעים בהן שיפור יחס המרה